partyswede.blogg.se

2013-05-01
15:13:00

Förväntningar
Funderar lite på det här med förväntningar... Bör man sätta upp förväntningar? I så fall, kan man drömma och önska och sätta upp höga förväntningar, eller ska man sätta logiska, rimliga och eventuellt låga förväntningar?
Det kanske är beroende på situationen då? Om det handlar om jobb, vänner, fester, sex o.s.v.
Ibland har man inte satt några förväntningar, men kan ändå bli besviken... Ibland har man satt höga förväntningar och det blir bättre ändå!
 
TIll exempel, när jag träffade Herr Awkward (läs tidigare inlägg: awkward fast trevligt) så hade jag inga förväntningar alls. Jag hade inte klätt upp mig eller planerat utgång den kvällen, men vi gick ut och jag följde med honom hem rent spontant. Ändå blev jag lite besviken då sexet inte var så bra och han var för tillmötesgående med att han ville ses igen, bjuda på mat o.s.v. Kan vara en kombination med honom, bakisångest och minnseluckor som gjorde att jag inte gillade situationen...
 
Ett annat exempel är mitt första one night stand, Sängflyttaren, som jag berättar om i One Night Stands. Här hade jag rätt höga förväntningar. Jag var nysingel, uppklädd och verkligen ute efter en hyfsat snygg kille att ta med hem till en lägenhet som var förberedd för sex, med kondomer under kudden o.s.v. Vi hade jättebra sex, pratade och sov skönt. Alltså jag hade höga förväntningar och de möttes upp av upplevelsen. 
 
Anledningen till att jag funderar på det här nu är för att jag ska till Sverige nästa vecka och tömma mitt ex lägenhet på mina möbler, men också träffa mina bästa vänner! Som jag saknar dom! Så på den här lilla veckan vill jag trycka in så mycket roligheter som möjligt, fika, fest, tivoli och sånt. När man ses så sällan så vill man ta vara på alla små stunder...
Så jag vill gärna sätta upp massa förväntningar, men är rädd att göra det eftersom jag inte är säker på att alla vänner jag vill träffa har tid eller ork att ses... 

Jag har även haft lite kontakt med en kille som jag bara hånglat med och sovit en natt med. Han har uttryckt att han gärna vill "trycka upp sig mot mig" någon gång igen. Jag tolkar det som att han vill skeda, men jag vill så gärna göra något mer och han har skrivit flirtigt med mig i chatt på facebook, även om han tillslut skämtade bort det...
För att vara extra tydlig, jag vill inte inleda något förhållande med den här "Mystiska killen" men jag tycker att han är så sjukt snygg och jag attraheras av hans utseende. Just nu är jag bara ute efter fysiska nöjen. Sex, kramar, sova, hångla... Och jag tycker vi hade ett väldigt bra hångel... ;)
 
Dessutom har han skrivit att han tycker jag verkar porrig... Det kom lite från ingenstans så det tolkar jag lite som att det är han som tar upp hela den här grejen. Så, nu har jag satt upp rätt höga förväntningar, fast jag inte ens vet om det kommer bli något!
 
 
Ja, analyser, tolkningar, förväntningar och önskningar... :) Kom gärna med råd, funderingar och egna erfarenheter om ni känner igen er här... Det är alltid roligt med synpunkter och kommentarer från andra. :)
 
 
---------Partysvenskan
Taggar: Analys, Friendzonaren, Herr awkward, Mystiska killen, One night stands, Sex, Sängflyttaren;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: