partyswede.blogg.se

2013-04-16
03:00:00

Nattpromenad
Inget rensar tankarna som en promenad... Det är plusgrader och klockan är 2.30 på natten. Inget folk ute, bara någon förbipasserande på cykel och någon taxi... Så skönt med en stund för sig själv att reflektera dagens händelser...
 
Så, första öppningspasset idag, med chefen vakande över mig. Känns ok. Rätt mycket bartid och det är väl bra antar jag, men jag trivs bättre på golvet där man får snacka med gäster och göra massa andra smågrejer som i andras ögon uppfattas som städning... För mig är det roligare än att stå och prata öl i baren. 
Lite malplacerad kände jag mig när jag flera gånger fick be chefen eller kollegan om hjälp när kunder bad om tips på diverse öl, eftersom jag inte är särskilt intresserad av, eller kan speciellt mycket om öl... Men Chefen verkade nöjd och då är jag nöjd. Lärde mig lite smågrejer och det är ju alltid bra om jag skulle behöva hoppa in i baren någon kväll så är jag inte helt bakom flötet. :)

Så runt 23.20 när jag klev av mitt pass så satt chefen och drack i baren... Det hade han gjort sedan 21.00 c.a. Han ville bjuda på en öl och jag såg att han var full så jag tackade nej. Han bara pratade konstant i en dryg timma och jag fick anstränga mig för att vara trevlig tillbaka och stå ut med hans surr. Inte för att han var otrevlig på något sätt, men han ville väl lära känna mig lite antar jag. Jag nämnde att jag trivdes bättre på golvet än i baren och det verkade inte vara några problem för honom, men han tyckte jag hade goda förutsättningar för att bli bra i baren också. Synd att jag inte alls vill eller får till att lära mig all den sablans ölen! Ja ja... Slutade med komplimanger från chefen och det är ju alltid bra! ;)

Det var det om jobb... I morgon tänker jag smsa Mustaschen. Får se om jag kan få ett nupp i veckan då ;) Vore nice!
Jag tror jag skrämt bort Klättraren... Han har fortfarande inte svarat. En vän frågade vad jag skrev exakt. "Vi skulle kunna bara sova och se på film i morgon bitti" Skrev jag... Eftersom han först sa att vi skulle kunna se film (i min hjärna = mysa/sex) men sedan skrev han att han var trött och gick och lade sig. Så jag föreslog sova i ett sms, men sen fick jag inget svar... Så kan hända jag skrämde bort honom. Men jag har sagt att jag inte ska analysera detta för mycket så jag låter det väl bero då! :P
Min vän sa också att jag skulle glömma honom så jag ska försöka göra det. 

Spännande att se om jag får svar av Mustaschen i alla fall!
 
 
------Partysvenskan
Taggar: Chefen, Jobb, Klättraren, Mustaschen;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: