partyswede.blogg.se

2013-04-10
00:49:00

Här är jag!
Hej! Jag tyckte det kunde vara kul att prova blogga lite om mitt liv som partysvensk i en norsk stad! 

Efter att ha blivit sjukt inspirerad av "Sex and the city" så tog jag mig friheten att starta en blogg. Här kommer jag att skriva om mig själv och händelser i mitt liv, allt från jobb och pengar till party och sex! Men med respekt för nära, kära och eventuella partners jag träffar på, så kommer jag till en början hålla mig anonym. Får se hur bloggen artar sig och om det känns rätt i framtiden kanske jag avslöjar mig själv. ;)

Hoppas jag får lite läsare/följare som kommenterar, diskuterar och gillar det jag skriver och gör! 
 
Jag är sedan 4 månader tillbaka singel efter ett flera år långt förhållande och är därför rätt ny i singelvärlden, vilket jag tycker är spännande och jag ser med spänning fram emot att prova på lite allt möjligt från dejter, onenightstands, festande, jobbande, vänner och annat roligt som jag inte gjorde så mycket av under tiden jag var tillsammans med mitt ex. Inte för att jag inte fick göra nåt sånt i det förhållandet.
Tvärtom så lät vi varandra göra massa saker eftersom vi litade på varandra. Han gjorde slut eftersom han inte längre var kär i mig, utan hade börjat se på mig som en vän och jag blev hjärtkrossad eftersom jag var jättekär i honom och såg för mig oss i framtiden med både barn, ringar på fingrarna och med villa! Men så blev det inte, eftersom han "friendzonade" mig. Yes. Friendzoned! Ja, vi kan väl kalla honom för "friendzonaren"? 
 
Men nu är jag över honom (även om jag har saker att ta itu med fortfarande, som möbler och sånt som jag måste fixa med) och jag har gått vidare, flyttat till norge och börjat jobba och tjäna pengar som jag tänker spara till; dels resa och festande, men också till att kunna komma tillbaka till sverige och få förstahandskontrakt på en lägenhet som är helt min egen! 
 
Jag jobbar för tillfället på en pub som serverar 150-200 olika sorters öl, vilket kanske är lite otippat för min del då jag inte är en så stor öldrickare, men jag lär mig och kan tillockmed njuta av ett glas gott öl. :) Som servitris så springer man rätt mycket fram och tillbaka, bär glas och flaskor, lagar pizzor och snacks, och serverar kunderna sin dricka med ett leende på läpparna hela kvällen till c.a 1-2 på natten. Har man varit tillräckligt duktig, snabb, glad och flirtat tillräckligt med gästerna så får man drickspengar efter stängning! 
Att flirta med gästerna är något av det roligaste med jobbet! Att lägga ett par sekunder extra på att skoja lite om sig själv, om musiken eller bara hålla med om något som gästen själv tycker är roligt, är inte bara kul för kunden, men även för mig som servitris och då går tiden fortare och jag får även ha roligt på jobbet. 

Jag har bara jobbat i lite drygt en månad än så jag har precis fått min första lön, vilket känns riktigt bra eftersom jag nu kan gå ut och festa mer! Man har ju ett visst rykte att leva upp till som partysvensk. "Work hard, Party hard". 
 
Så, nu har jag skrivit lite om mig själv och vad jag sysslar med. Vill du/ni veta mer om mig så kommentera gärna så ska jag göra mitt bästa för att fylla i eventuella luckor. Jag kommer att göra inlägg om personer jag träffar, händelser jag är med om och annat spännande som kan hända när man är singel och lever "Sex and the city"-livet a'la partysvensk!


--- Partyswede
Taggar: Friendzonaren, Partysvensk, Sex And The City;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: